לפני כארבעים שנה הדהים אלבין טופלר את קוראיו, בעולם ובארץ, בספרו הלם העתיד (עם עובד, "ספרית אפקים", 1972) כשתיאר את צפונותיו ונפלאותיו של העולם בשליש האחרון של המאה העשרים. מבקריו תיארו אותו כהוזה, ואת כתיבתו כמדע בדיוני, אך עם השנים הודו גם הם, שטופלר היה בבחינת נביא לדורו, שהיטיב לצפות את עולם העתיד ואת התמורות הרבות שיידרשו אנשים לחולל כדי להתאים את עצמם ואת סביבתם לתביעות העולם המופלא שיצרה הטכנולוגיה המודרנית.
בספר משותף שכתבו בני הזוג היידי ואלבין טופלר, הגל השלישי (עם עובד, 1984) הם טבעו את המונח "יצרכן" לתיאור יצרנים הצורכים בעצמם את שהם מייצרים, מסימניה של הכלכלה החדשה שהם נמנו עם ראשוני חוזיה. בספרם החדש, עושר מהפכני, הם מרחיבים את חלוּת המושג ומעמידים אותו במרכזה של הכלכלה החדשה המהפכנית, שתכתיב את דרכי התנהלותם של חיי הפרט והכלל בתקופה שבפתחה אנו ניצבים. חוקי הכלכלה המסורתית, כלכלת הכסף, יאבדו את תוקפם בעולם, שהתמורות יתחוללו בו בקצב מהיר מאוד.
כדי להמחיש את עומקה ומהפכנותה של התפנית המצפה לנו, בוחנים המחברים היבטים שונים ומגוונים – מחיי המשפחה וחינוך הילדים עד לתפקודה ומעמדה של סין בעולם – ומצביעים על הקשרים בין התופעות, שלכאורה אין ביניהם קשר. מה שבעיני המבקרים המסורתיים מצטייר כאות ועדות לעולם חסר הפשר וההיגיון שצופן לנו העתיד, מוצג בעושר מהפכני כמאפייניו של העולם החדש הזה.
כמו ספריהם הקודמים, גם עושר מהפכני מסעיר בממצאיו ובטענותיו. היידי ואלבין טופלר מציעים לקוראיהם כלים רבי עוצמה להבנת מסתריו של העולם במאה העשרים ואחת.