המשחק טרדוקו נולד בעקבות הרצון לפרק את הצורה הריבועית של הסודוקו. מה שאני אוהב בסודוקו הוא החוקים והחוויה של חיפוש המספרים, אך הפריע לי שהמשחק שטוח והצורה שלו כל הזמן זהה. בחנתי איך אפשר ליצור משהו תלת-ממדי עם צורה משתנה , ולאחר כמה ניסיונות הצלחתי ליצור משחק שעובד בצורה מרחבית.
הבנתי שאפשר ליצור אין-ספור משחקים בצורות וברמות קושי שונות, ואפילו לשפר את החוויה על ידי הוספת הממד השלישי. את ההשראה לעיצוב שאבתי מעיצובים של מ.ס. אשר, אמן האשליות ההולנדי, וכן מצורות תצוגה אדריכלית שלמדתי בלימודי אדריכלות.
המשחק פורסם לראשונה על שער טיימס 2, החלק השני של העיתון הלונדוני הטיימס, ב-26 בדצמבר ("בוקינג דיי") 2008. פורסמה אז גם כתבה קצרה על היוצר ועל המשחק. מאז פורסם בעיתונים ובמגזינים בעולם ויצא לאור ביותר מעשרים מדינות.
איל עמיצור נולד בירושלים ב-1976, וגר בילדותו בארצות הברית. למד אדריכלות במילאנו ובתל אביב, בעל תואר שני בתוכנית הבין-תחומית לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב. מתעניין באמנות, במוזיקה, בקולנוע, בעיצוב תעשייתי, באדריכלות, בצילום ובתאוריה. עובד על רעיונות נוספים למשחקים.