• מה הקשר בין "שניים אוחזין" למטוס שנופל באמצע הלילה?
• מדוע הקוסמטיקה חשובה בכל גיל?
• מי יקנה חליפה ליתום?
• איך יוכרע הוויכוח בין טום סויר למארק טווין ולמחבר הספר – על הדרך הטובה ביותר לחמוק מעונש צביעת הגדר בעזרת היגיון תלמודי?
• כיצד המוח היהודי – של נכדי אביי ורבא – ממציא לנו פטנטים?
• מה בין האקדמיה של אפלטון לבית המדרש התלמודי?
בספר החדשני והמפתיע אפשר אחרת מזמין אלחנן נאה את הקורא למסע מרתק, פרי מחקר מעמיק החושף את שיטות החשיבה שבתלמוד, ובראשן החשיבה היוצרת והמחדשת. הספר מבהיר כיצד אפשרה החשיבה התלמודית היוצרת דו־קיום בין השקפות שונות וסייעה בהתמודדות עם אתגרים שונים במהלך ההיסטוריה. הקורא מגלה ששיטות חשיבה דומות מצויות בתשתית של המצאות ושל חידושים טכנולוגיים רבים.
המחבר פותח צוהר רחב ובהיר לחשיבה התלמודית לקורא בן זמננו, גם לזה שאינו מיומן בהתמודדות עם הטיעונים המורכבים של סוגיה תלמודית.
הקורא מוזמן לבקר עם ח"נ ביאליק ב"בית היוצר לנשמת האומה"; להאזין לקושיות ריש לקיש ולתירוצי רבי יוחנן ולהיווכח כיצד מתוך "מלחמתה של תורה" הסוגיה מתבהרת ומתעשרת. הספר מאיר בעין אוהבת ומחויכת את המחשבות והרעיונות, ש"נעשים כמעיין המתגבר וכנהר שאינו פוסק", ברוח דברי רבי מאיר במסכת אבות.
אלחנן נאה הוא חוקר ומרצה בלימודי היהדות, מוסמך האוניברסיטה העברית בירושלים בתלמוד. לימד שנים רבות תלמוד ואגדה בבתי ספר באוניברסיטאות ובמכללות; כתב ספרי לימוד, חיבר מאמרים בנושאים "תרבות המחלוקת" ו"המדרש היוצר" ופיתח תוכניות לימודים בתלמוד למשרד החינוך ולמוסדות אחרים. את שערי הלימוד פתח לו סבו סבא זישא, שידע ללמוד גמרא בניגון, שהתחבר בטבעיות עם הגיון הטיעונים בסוגיות ועם הפרשנות היוצרת של בית המדרש.
נשוי ואב לשלושה, סב לשבעה, חי בירושלים.