"במקום שהוא 'הבימה' – שם רובינא; ובמקום שבו רובינא – שם 'הבימה'."
משפט זה, שנאמר פעמים רבות בחייה של השחקנית, משקף נאמנה את הזיהוי המוחלט-כמעט בינה לבין התיאטרון, שעם מייסדיו נמנתה ועליו הטביעה חותם עמוק במשך יותר משישים שנה.
כרמית גיא, מחברת "מסע ליד-חנה", חקרה את קורות חייה של חנה רובינא, ומתוך מאות המכתבים, הפרוטוקולים, ספרי הזכרונות ועדויותיהם של ותיקי התיאטרון, עולה דרמה מרתקת של קבוצת צעירים, שחוללה מהפכה תרבותית בחיי העם היהודי, תוך שהיא מציבה סימני דרך בתולדות התיאטרון העולמי של המאה העשרים.
סיפורה של הגברת הראשונה של התיאטרון העברי, מלאה ב"הדיבוק" ועד "דודה ליזה", הוא סיפורה של אשה, שהקדישה את כל חייה לאמנותה, תוך שהיא משלמת מחיר כבד בחייה הפרטיים, ביחסיה עם בני משפחתה, עם הגברים בחייה ועם עמיתיה.