בספרו מולדת המוות יפה פורש חנן חבר סדרה של מפגשים מפתיעים עם שירתו של אורי צבי גרינברג ועם נוכחותה רבת הפנים על קו התפר בין הפוליטי לבין האסתטי. קריאות השירים המוצעות בספר חושפות איך מתוך נקודת המבט הפשיסטית הרדיקלית שלו העמיד גרינברג מפעל שירי מדהים בהיקפו ובאיכותו, ואיך דווקא מן השוליים הרדיקליים הימניים של התרבות העברית הוא פיתח עמדה רבת עוצמה שייצגה והכילה בתוכה את ההוויה הטוטלית של הקיום היהודי המודרני. הספר מתחקה אחר עמדתו של גרינברג לנוכח הדמות של המשורר הלאומי, היחסים המורכבים בין שירתו לפובליציסטיקה שלו, התשתית הפואטית של שירתו הפוליטית החריפה ביותר בספר הקטרוג והאמונה, הקינה הרדיקלית, הקינה הרדיקלית שלו על השמדת יהודי אירופה, יחסו האמביוולנטי להקמת מדינת ישראל והדינאמיקה הספרותית והתרבותית של יחסיו עם זאב ז'בוטינסקי ודוד בן גוריון. הפרספקטיבה הביקורתית שלו ביחס לתרבות הציונית רוויה זעם ומשטמה חסרי תקדים, אך האסתטיזציה של הפוליטי הטיפוסית לתרבות הפשיסטית מוצגת בספר כתשתית העקרונית של שירתו ושל נוכחותו הציבורית.
פרופסור חנן חבר מלמד בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית. הוא לימד גם באוניברסיטאות נורת'וסטרן, מישיגן, אן-ארבור וקולומביה וכן הוא עמית מחקר במכון ון-ליר בירושלים. מספריו שראו אור לאחרונה: פתאום מראה המלחמה: לאומיות ואלימות בשירה העברית בשנות הארבעים (הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2001), Producing the Modern Hebrew Canon, Nation Building and Minority Discourse (New York University Press, 2002).