חייהם של אליעד, איברהים ומרים נשזרים יחד בשני כוחות מנוגדים רבי־עוצמה – התשוקה והאיסור. אליעד מתגלגל מעבודה לעבודה, חסר כוחות להתמיד אפילו באחת; בנעוריו התמרד נגד הוריו, שנחרדו מנטייתו המינית והתנכרו לו, והכאב הזה לא מרפה ממנו גם כעבור שנים. איברהים, בן למשפחה ערבית אמידה ומפנקת, יצא מהעיר התחתית של חיפה כדי לממש את כישרונו המוזיקלי וגם את אהבתו ליהודי; הוריו, עם כל אהבתם לו, לדבר כזה לא היו מסכימים. וגם מרים, העובדת הסוציאלית, נאלצה להעלים בחיפה את נטייתה המינית, כדי שתוכל ללדת ולהפגין שם כלפי חוץ מראית עין של משפחה רגילה.
עם השנים נוצר בין השלושה האלה, שני גברים ואישה, קשר הדוק, ונפרצים בו גבולות המגדר, הדת והמגזר – קשר שובר מוסכמות אבל רק בחשאי, כמו בעיר אחרת, סמויה מן העין. אין לדעת אם יום אחד יֵצא לאור, ואם ישרוד אז או יתפרק.
מבקר הספרות נסים קלדרון מנה את מאושרי והלאה קובץ סיפוריה של הילה עמית בעשרת הספרים הטובים של העשור הקודם, וכאן, ברומן אמיץ, היא מישירה מבט אל מציאות מורכבת ואינה מהססת לחשוף את כל מטעניה.