קרל פרנקנשטיין, שחיבורו על שיקומם של טעוני-הטיפוח ועל הכשרתם לקראת התמודדות עם המציאות המורכבת של תקופתנו קנו להם תלמידים וחסידים רבים בארץ ובעולם, מסכם בספר זה את ההנחות התיאורטיות של ההוראה המשקמת, את עקרונותיה ואת ההיבטים השונים של הפעלתה בחינוך העל-יסודי.
לצד הסיכום הבהיר והשיטתי של התיאוריה מוצגות דוגמאות מפורטות רבות של עבודה בשדה, שנרשמו על-ידי המחבר בעת תצפיות ונותחו על-ידיו.
הצירוף של חלקים תיאורטיים עם חלקים מעשיים עשוי להקל על החוקר, על הסטודנט ועל המורה, המעוניינים לבחון כיצד התיאוריה של פרנקנשטיין מתיישמת בעבודה בכיתה והחפצים לבחנה לאור הדיווחים המפורטים של תגובות התלמידים והמורים.